Metal Gear Solid 5 dureaza cât un film de lung metraj!

Preview PS4 Metal Gear Solid 5 cât un film de lung metraj!

Dacă vă numărați printre fanii sagăi Metal Gear Solid, atunci probabil că sunteți la curent cu specialul apărut recent în Game Informer. Cu acestă ocazie, au fost prezentate câteva detalii interesante despre durata de viață a jocului și gameplay. Iată, pe scurt, ce aflăm din mega-preview-ul jocului:

Durata de viață = 2 ore!

Prologul Metal Gear Solid 5, botezat Ground Zeroes, va fi nesimțit de scurt. Game Informer ne spune că nu va dura mai mult de două ore. Mai rău, câțiva speedy Gozalez de la Konami se pare că au terminat capitolul în... cinci minute! Deh, este vorba despre calculul duratei de viață a jocului în raport cu misiunea principală și nu ține cont de rejucabilitate adusă de abordarea strategică și stealth, nici de quest-urile anexe ce apar în acest preludiu. Cu această ocazie aflăm că misiunile secundare, la fel ca misiunile exclusive pentru diferitele platforme (PlayStation 4 și Xbox One) se pot debloca prin colectarea de XOF, de la numele facțiunii pe care o înfruntăm.

Gameplay înnoit

Cât despre gameplay, revista ne oferă o sumedenie de detalii, din care descoperim că seria devine ceva mai accesibilă publicului larg și mai jucabilă în ceea ce privește confruntările. AI-ul, una dintre bilele negre ale seriei, a fost refăcut în întregime, pentru ca adversarii să devină imprevizibili. Și sistemul de alerte a fost modificat, pentru a nu se mai opri la clasicul ești văzut/te ascunzi/ai scăpat. La fel, înainte ca un gardian să dea alarma va apărea o secvență în slow motion, pentru a putea neutraliza adversarul în timp util. Opțiunea este dezactivabilă. La fel, și tot pe atât de dezactivabili sunt faimoșii ochelari termici ai lui Snake, pe car eîi va utiliza la marcarea adversarilor pentru a-i face să reapară pe mini hartă. Adepții luptei corp-la-corp vor fi plăcut impresionați dacă vor afla că atunci când vor fi în preajma unui adversar îl vor putea ucide, neutraliza sau interoga pe acesta, ceea ce îi va putea ajuta să găsească locațiile diferitelor pasaje secrete sau ascunzătorile armelor.

Arme și vehicule

Dacă tot am ajuns la capitolul arme, de acum, orice armă găsită devine utilizabilă, așa că adio puști ruginite ce apărea pe cadavrele adversarilor noștri în Metal Gear Solid 4. Cât despre shooting, acesta pare realist și foarte bine realizat. O altă noutate sunt vehiculele, ce vor apărea în premieră în acest episod, și care i-au marcat psihic pe testeri prin conducerea dificilă, cerând o perioadă de adaptare. Inventarul clasic a fost aruncat la groapa uitării de producători pentru a lăsa locul unei cruci direcționale. Văzută și în trailere, camera permite acum o progresie atât first person cât și una third person. Opinia redactorilor Game Informer despre grafica jocului pe next-gen este că versiunea pentru PS4 ar fi ceva mai frumoasă decât versiunea pentru Xbox One.

În loc de final

Acestea sunt detaliile pe care le-am spicuit în noul Game Informer. Acum, Hideo Kojima confirmase deja că Ground Zeroes este cel mai scurt episod din serie, în calitate de prolog la The Phantom Pain, așa că nimic nou sub soare din acest punct de vedere. Tot după spusele lui Kojima, aria de joc este de câteva sute de ori mai mică decât în The Phantom Pain. Hmm, totuși, prolog ca prolog, dar să ceri 30 euro pe next-gen și 20 euro pe PS3 și Xbox 360 pentru un joc de două ore mi se pare o adevărată hămeseală... Ground Zeroes va apărea pe 20 martie pe PS3, Xbox 360, PS4 și Xbox One.

Game Informer sneak peak

MGS5 Ground Zeroes Gameplay - PS4 - Day Mission

MGS5 Ground Zeroes Gameplay - PS4 – Night Gameplay