Review Grand Ages: Rome

Review Grand Ages: Rome

Antiqua civitas constructione

In unum crisium nervosum sum ad incipit ut fine! Miserum universalis… Deo, miserere anima mea, strategiis adictus. Cum desigur aţi reuşit să deduceţi cu toţii, că doar sunteţi urmaşi de-ai romanilor, ego fac nervos cu nervii şi toate extremităţile la jucarea acestui joc!

Părinţii lui Imperium Romanum au avut de ales între două chestii atunci când s-au pus pe lucru la această continuare: fie simplificau jocul, fie îşi mai băteau niţel capul cu el. Au ales să simplifice jocul... şi să ne dea nouă bătăi de cap! Personal, vă mărturisesc că nu mă pot obişnui cu sărăcia animaţiilor jocului: faţă de furnicarul din parte, în această continuare bieţii sclavi aproape că nu mai transportă nimic... nu tu grâne către moară, nu tu făină către brutărie sau lemne la şantierele de construcţii. Din păcate, această categorie a încetat să mai fie inima economiei romane.

Acum, nu ne mai putem încrede decât în interfaţa jocului, grea de manevrat din cauza creşterii numărului de produse pe care trebuie să le gestionăm, ca să nu mai amintesc de designul primitiv al acesteia. Dacă grafica jocului a fost îmbunătăţită de la Imperium Romanum încoace, ansamblul pare tot mai artificial, tot mai puţin credibil.

Dar, principalele gafe alui Grand Ages Rome rezidă în noul sistem social. Fiecare dintre cele trei categorii sociale trudesc pentru întreţinerea a două: Plebeii, proletarii jocului, produc bunurile de consum necesare Equites, care, la rândul lor, furnizează Soldaţilor şi Prefecţilor toate cele necesare. Patricienii sunt singurii care pot pune în mişcare instalaţiile de importanţă covârşitoare, cum sunt thermele sau biblioteca. Partea proastă e că acest sistem are supleţea unui om de Neandertahl, şi totul se năruie la cea mai mică verigă ce nu funcţionează cum trebuie. De exemplu, un templu ia foc (partea nasoală e că în joc ceva ia foc la fiecare 30 secunde!), iar Plebeii nu mai au unde să se roage. Adio, ăştia se opresc din orice activitate de producere de bunuri de larg consum! Nu trec mai mult de 10-15 secunde, şi Equites o taie care-ncotro, urmaţi de Patricieni. În lipsa Prefecţilor, focul se extinde şi îţi consumă tot ce ţi-a mai rămas din demnitatea de mare edil al oraşului...

Sistemul economic al lui Grand Ages Rome este prea rigid. Dacă adăugăm la asta animaţiile slăbuţe nu vă mai rămâne decât să lăsaţi orice speranţă la intrarea în acest joc. Din păcate, jocul este pe cât de prost echilibrat pe atât de prost conceput. Treceţi ca un patrician plin de dispreţ pe lângă el!

Pro&Contra

+ frumuşel

- Prost echilibrat